Logo

Bare noen spørsmål.

Skriv et svar
14.11.2004 02.37.10 #1 av 2
Postet av: Alas
Hei.

Sitter og lurer på noen ting som jeg er sikker på at noen her på forumet kan hjelpe med.

Det handler om prosjektorer, selvfølgelig. Jeg har ingen konkrete planer, men jeg tenkte jeg skulle begynne å orientere meg litt før jeg tok steget ut.

Først, hvor stor avstand MÅ man ha mellom prosjektor og lerret. For tiden studerer jeg og bor på begrenset plass. Har ikke mer enn ca 3 meter mellom veggene som er aktuelle. Er det for lite?

Har og et problem med lys, spesielt om sommeren, er det en virkelig "bildedødar"? Vet at jeg kan skaffe meg rullegardin, men det er svinedyrt. (Alt er jo relativt :D )

Kan man få tv-signaler inn på en prosjektor? Må man da ha en tuner? Har ikke noe mulighet for hverken kabel eller satelitt her jeg bor, så er det dyrt? ( Noe av grunnen til at jeg leker med tanken om prosjektor er at jeg har en 32tommer som tar altfor mye plass )

Hvor mye penger MÅ man legge i det? Og hvor mye penger bør man legge i det?

Hva er det viktigste man bør vektlegge ved et eventuelt kjøp?

Tja det var mange spørsmål dette her. Men det er nå verdt et forsøk.

Takker for alle svar.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2004 15.59.31 #2 av 2
Postet av: Granberg
hei
Først, hvor stor avstand MÅ man ha mellom prosjektor og lerret. For tiden studerer jeg og bor på begrenset plass. Har ikke mer enn ca 3 meter mellom veggene som er aktuelle. Er det for lite?

nei . hvor stort bilde du får fra 3m kommer an på hvilken projektor du kjøper.
Har og et problem med lys, spesielt om sommeren, er det en virkelig "bildedødar"?

ja! kjøp rullegardin! :wink:
Kan man få tv-signaler inn på en prosjektor?

ja med tuner.
Hvor mye penger MÅ man legge i det? Og hvor mye penger bør man legge i det?

minst 7-8000, men helst 10 000 eller mer
Hva er det viktigste man bør vektlegge ved et eventuelt kjøp?

kontrastforhold og oppløsning er vel det vigtigste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar