Logo

avspillingsproblemer med HD-DVD på Pioneerspiller.

Skriv et svar
04.03.2007 22.47.02 #1 av 4
Postet av: jonas
Hei!

har en Pioneer XV-DV360 DVDspiller med HDMI utgang. kjøpte en HD-DVD, men spilleren nekter å lese DVDen. må spilleren være HDklar eller har det noe med soner å gjøre. filmen er kjøpt på CDON og skal kunne leses.....synes det var rart at jeg ikke fikk vanlig bilde i det minste...
hvis noen vet hva dette skyldes vil jeg være veldig takknemmelig!
mvh

Jonas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2007 23.03.23 #2 av 4
Postet av: orso
"jonas" skrev:Hei!

har en Pioneer XV-DV360 DVDspiller med HDMI utgang. kjøpte en HD-DVD, men spilleren nekter å lese DVDen. må spilleren være HDklar eller har det noe med soner å gjøre. filmen er kjøpt på CDON og skal kunne leses.....synes det var rart at jeg ikke fikk vanlig bilde i det minste...
hvis noen vet hva dette skyldes vil jeg være veldig takknemmelig!

Hehe. Litt morsomt. Du må ha en HD-DVD spiller for å kunne spille av filmen. HD-DVD er et nytt format og en vanlig DVD spiller kan ikke lese av slike filmer. Det er forøvrig to konkurrende nye høyoppløslige DVD formater; Blue-Ray og HD-DVD. Det kan være lurt å vente å kjøpe en spiller til man vet hvem som vinner formatkrigen. HD-DVD har hatt et forsprang, men Blue-Ray har nå innhentet mye av forspranget.
Les mer her:
http://www.hifiklubben.com/NO/Nyheter/Artikler/1953.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2007 17.42.14 #3 av 4
Postet av: dvdjan
Og foreløpig så er det kun Toshiba som har kommet med HD DVD spillere + Microsoft sin HD DVD spiller som du kobler opp mot X-Box 360n da :)
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2007 10.08.02 #4 av 4
Postet av: jonas
såpass.....vel, takk for svar i alle fall!!
mvh

Jonas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar