Logo

Audiovector

Skriv et svar
02.08.2005 17.00.38 #1 av 5
Postet av: jvaule
Jeg har fått meg ny leilighet og nå skal jeg ha nytt surround annlegg. Broderen har et par litt eldre Audiovector høyttalere og sier dem er sjef. Jeg har vært nede å sett litt på Hifi centeret og fått et tilbud.

Audiovector Mi3 13995.- pr. par
Audiovector Mi1 7995.- pr. par
Audiovector Center AV3Ci 5995.-
Audiovector M-Sub Signature 8995.- (har allerede kjøpt for halv pris pga litt brukt)

På disse prisene får jeg en ca 7-10% rabatt så det blir ca 25.000.- totalt utenom sub'en.

Er det noen som har erfaringer med disse høyttalerene/merket? Noen som sterkt ville ha anbefalet noe annet?

Jeg er veldig filmentusiast, men liker godt musikk også. Glad i endel bass, men skal være bra/god bass også.

Takk for eventuelle tilbakemedlinger :)

Jøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 17.11.15 #2 av 5
Postet av: Typhoon7
Det er meget gode høytalere og kan anbefales.

Anbefaler deg å høre på de først, hvis det ikke allerede er gjort.

Jeg hørte på Mi3 når jeg var på utkikk etter høytalere, men mitt valg falt på SA. Hørte de sammen med Marantz.

Hva har du tenkt å drive disse med?

Ellers kan jeg nevne SA, JMLab, Audiopro som andre gode eksempler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 20.45.45 #3 av 5
Postet av: Headbanger Man
Har selv Audiovector, C-serien, brukes med Marantz forsterker. Hadde ikke tvilt på Mi3, hørte Master and Commander (kapittel 4) for en tid tilbake på dem :arrow: veldig bra :D Hører mye musikk i to kanaler i tillegg til mye film, og er storfornøyd :wink: Har forresten klart å blåse ut en fyrstikk med fronthøyttalerene (nesten) :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2005 14.08.31 #4 av 5
Postet av: jvaule
Jeg har en Marantz SR6200 Surround forsterker. Har vel en 6x105Watt eller no. Ikke helt optimal kanskje men burde vel funke den?

Jeg har også vurdert Mi3 Super som front hvis det blir noe bra høsttilbud. Det går vel greit selv om jeg ikke går opp et hakk på bak og center?

Takk for svarene :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2005 14.31.56 #5 av 5
Postet av: Typhoon7
Den vil fungere den.

Som jeg sa over, så synes jeg Marantz og Audiovector er en meget bra kombo.

Tror du vil bli fornøyd, men hør høytalerne med Marantz når du er i butikken.

Nå har ikke jeg hørt Super i front, men jeg tror kanskje jeg ville vurdert AV3Ci Super som alternativ til den "vanlige" centeren. Jeg har dog ikke hørt den selv så jeg tør ikke uttale meg noe bastant, men etter det jeg har lest og hørt av andre, så er den verdt det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar