Logo

Artikkeltråd: Velodyne DD10

Skriv et svar
26.07.2005 07.30.49 #1 av 6
Postet av: StianG
* Hva er din erfaring med Velodynes Digital Drive-sub'er?

* Har du hatt lignende problemer med manglende soft-start?

Link til artikkel: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=313
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2005 14.07.56 #2 av 6
Postet av: Zulu
Har sjelden problemer med manglende soft-start på min DD-18. Det at sikringen slår ut skjer bare når suben har vært avslått (med power-bryteren bak) i lengre perioder. Ikke noe stort problem etter min mening.

Jeg har forøvrig bare positive erfaringer når det gjelder Velodyne's DD-serie.
Zulu
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2005 21.18.52 #3 av 6
Postet av: geir b
Jeg synes du blåser opp en liten filleting Stian. Jeg har hatt mange forsterkere som har hatt samme effekt på sikringene(egen 16 A kurs). Her kan jeg nevne Classe DR 25, Counterpoint NPS 400, Zapsolute 78 Watt. Det tyder bare på at de har bra med kondensatorer som skal lades opp. Dette er et fenomen som bare oppstår ved første påslag/tilkobl. og som ikke merkes i det daglige.
mvh
Geir
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2005 23.03.58 #4 av 6
Postet av: larax
Har selv en D.D.12 og dette er ikke noe problem, forøvrig er dette noe av det beste som er mulig å kjøpe for penger i dag, til hjemmekino og musikk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2005 14.19.34 #5 av 6
Postet av: StianG
Hvorvidt dette er en filleting tror jeg vil variere fra person til person. Jeg er ikke komfortabel med å la elektronisk utstyr stå på standby 24/7. Og det er det ikke mange forsikringsselskaper som er heller...

Godt å høre at resten er like positiv til de lydmessige sidene som jeg er :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2005 23.06.00 #6 av 6
Postet av: Labbetuss
Har en DD18 og kan ikke si at dette er noe stort problem heller. jeg slår den aldri helt av, men det problemet du sikter til oppstår ikke med mindre du lar subben være avslått over en lengre periode. jeg lar min stå på hele tida eller i stand by og det fungerer ypperlig.

her er bildet av oppsettet mitt:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Labbetuss

er det mulig å legge inn bilder her også? på hjemmekino.no altså?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar