Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
15.08.2009 08.31.42 #196 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:
Uansett er vi begge klar over at godlyd ikke trenger å koste stort hvis man bare gjør ting riktig fra starten av. Dyrt blir det først når egoet også skal tilfredsstilles ...


Enig i det. Selv om utstyret kanskje ikke klassifiseres som budsjett, så blir hele totalkostnaden langt lavere enn hva det tidligere har vært i Cinema Anfield. Nå har jeg flyttet alt opp i stua, og skal bruke utstyret i tilknytning til TVen.

Når vi flytter til våren er planen igjen å ha et dedikert rom for meg selv, men ikke så avlukket fra resten av huset som "sjokobunkeren" var. Men mer om de planene kommer tidsnok, nå handler det om å gjøre det best mulig i det rommet en har nå.

Gode tips forresten på høyttalere, og begge merkene er blant mine favorittmerker.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 12.13.17 #197 av 200
Postet av: Anfield
Da er det vel på tide å lette litt på sløret her på forumet også om hva fremtiden bringer av potensielle "nirvana-givere" fremover. Jeg har allerede hintet litt om høyttalerne, men ser ikke noen grunn til å tease noe mer.

Høyttalerne er, som sagt tidligere i tråden, noen av de høyttalerne som har imponert meg mest i løpet av de siste årene, og jeg fikk jo stiftet godt bekjentskap med dem i den tiden jeg drev butikk:



Valget falt på Vienna Acoustics, og nærmere bestemt modellen Mozart Grand. Det er egentlig helt utrolig at en såpass "liten" høyttaler kan spille så stort og dypt, og for en pris av rett i overkant av 20k så er dette et av mine definitive tips til "Best Buy" i prisklassen. Jeg bestilte meg et par i Rosewood, en farge som det er et aldri så lite fargetillegg på, men som jeg mener det er absolutt verdt å legge ut litt ekstra for å få. Jeg synes høyttaleren vokser flere meter i den finishen.

Når det gjelder elektronikk så gjelder samme leksa her. Dette er elektronikk som har imponert meg voldsomt i kombinasjon med mange høyttalere. Og tar en prisen (kr 9.990,-) med i betraktning så har jeg ikke opplevd meg selv så begeistret for elektronikk på lang, lang tid. Valget falt på Roksan Kandy K2. Et rimelig utradisjonelt valg kan en si, men dette er stjerneeksempelet på at en må teste ut selv, og ikke alltid stole på oppleste og vedtatte "forumsannheter" angående hva som passer sammen eller ikke. Den integrerte K2-forsterkeren holder stålkontroll på Mozart og byr på rytme, driv og engasjement i stjerneklassen. Forsterkeren får følge av CD-spilleren i samme familie. Jeg har meget stor tro på synergi i elektronikk-kjeden, for å få mest mulig ut av den lydsignaturen konstruktøren ønsker at produktene skal gjengi.

Jeg vil koble dette sammen med høyttaler- og signalkabler fra Audioquest, og alt blir lekkert dandert i et rack fra Ateca.

Bilder kommer etterhvert... mozart_rosenholz_0.jpg mozart_rosenholz_0.jpg ( 65,298828125 KB) Vist 488 ganger
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 17.30.33 #198 av 200
Postet av: Torja
Gratulere så meget, og jeg må få lov å legge til at den finishen som du har valgt til høytalerne dine får dem til å se minst dobbelt så dyre ut. Har du lyttet til disse høytalerne med den elektronikken du har valgt?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 17.51.32 #199 av 200
Postet av: Anfield
Takker for det. Jepp, jeg har hørt det oppsettet opptil flere ganger, og det er mildt sagt imponerende. Var ikke forventet i det hele tatt at det skulle være så bra, men Kandy K2 fikk virkelig livet frem i Mozart. Den klassiske og lett vedtatte oppfattelsen er at engelsk elektronikk som Naim og Roksan absolutt låter best med høyttalere som Kudos, Neat, Spendor, KEF og flere andre britiske høyttalere. Derfor var overraskelsen stor at matchen ble så bra med Kandy K2, og med sine to 6" er jo Mozart "kjapp nok", bare med enda mer i bunnen.

Gleder meg som en unge til alt kommer inn døra og jeg kan koble det opp...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 17.57.56 #200 av 200
Postet av: Typhoon7
Fikk rett med tanke på høytalere. Gratulerer med flotte høytalere. Elektronikken er det vel heller ikke mye å utsette på.

Har selv kabler fra Audioquest i kjellerstua. De tar seg godt ut, og det var derfor de ble kjøpt for min del.

Blir spennende å følge med videre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar