Logo

anbefalinger projektor

Skriv et svar
27.02.2008 07.05.07 #1 av 6
Postet av: gRoz
har lenge ønska meg en projektor..
nå kan de snart skje at eg skal få meg de også.. så derfor trenger eg litt tips om hva man bør se etter å kanskje også noen anbefalinger også..?
har sett for en full hd projektor til rundt en 20-25 000

mvh Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2008 08.26.49 #2 av 6
Jeg syntes du bør lese denne testen fra Lyd og Bilde da den gir gode råd etter hva du bør se etter samtidig som det er nye og prosjektorer som er relevante i din prisklasse:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3787&p=68

(Du bør også se på Benq W9000.) Når du er oppe i din prisklasse så ville jeg tatt en tur å sett i forskjellige butikker evnt fått med på hjemlån da mye også kommer ann på lysforholdet i rommet ditt, hvor lang avsand fra lerret er det prosjektoren skal stå?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2008 08.37.28 #3 av 6
Postet av: gRoz
rommet kan bli ganskje mørkt viss eg vil. men lengden fra lerret til projektor vil bli en ca 3-5 kanskje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2008 18.22.48 #4 av 6
Postet av: gRoz
hva bør velges av dlp eller lcd projektor? er denne såkalte regnbue effekten så forstyrrende som mange vil ha de til?

har noen der ute gode tips på hva jeg bør se etter ?

mvh Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2008 18.45.10 #5 av 6
Postet av: Cowboy
Er det tre til fem meter eller er det 3,5 meter? Om du bare har 3,5 meter til lerretet så bør du satse på en LCD projektor. Ellers blir bildet for lite. En DLP har mye mindre såkalt kastelengde. Regnbueeffekten er fortsatt en problemstilling for noen, men ikke for mer en et par prosent av befolkningen - i følge hva jeg har lest. Ellers er de nye DLP projektorene mye bedre på dette enn bare for noen for noen få år siden. Det store trikset er nettopp å ta seg en tur til butikkene og få ulike projektorer demonstrert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2008 18.49.08 #6 av 6
Postet av: gRoz
når de gjelder avstand fra projektor til lerret så har jeg ikke målt . men vil tro de er en 3 til 5 meter ..
tror også de skal være mye muli å få noen metrer til :)

projektoren vil som regel bli mye brukt til spill , eller film
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar