Logo

Anbefaling av kjøp av tv 5000-8000kr

Skriv et svar
13.01.2010 12.09.29 #1 av 7
Postet av: Oscar
Hei. Jeg har en Pioneer plasma 42" 428XA som jeg er super fornøyd med, men skal ha en tv i loftstuen. Sitter ca 2,8m fra, men tror likevel at 42" fungerer fint. Skal brukes til tv, film og litt spill. Er veldig usikker på hva jeg skal ha, men har sett på LG sin 42" LH3000. Er det noen som har erfaring med denne evt vil anbefale meg en annen modell? Jeg kikket på Samsung sin 535, men i butikken fikk jeg beskjed om at denne modellen var ca 1 år gammel og at LG ville være et bedre kjøp.
Hilsen
Oscar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2010 13.21.18 #2 av 7
Postet av: Torja
Til det kjedsommelige..
http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... -plasma-tv
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2010 15.11.20 #3 av 7
Postet av: Oscar
Hei og takk for svar. Hvorfor anbefaler du denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2010 23.15.14 #4 av 7
Jeg er helt enig med Torja her. Jeg ser vanskligheter med å finne noe bedre til den prisen. Etter litt lett kalibrering vil du få ett flott bilde, spesielt via BD. Den har godt sortnivå og bra fargegjengivelse. Den innebygde Riks-TV mottakeren fungerer utmerket og er lett å sette opp.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2010 17.26.47 #5 av 7
Postet av: Oscar
Hei og takk for svar. Mener dere at denne plasma skjermen er den beste. Er den bedre enn Lcd skjermer til under 8000kr? Jeg har HD dekoder, men denne skjermen er ikke full HD. Er forskjellen betydelig? Har noen erfaring med Lg42LH3000? Hva er sjansen for innbrenning i plasma? Fungerer plasmaen men f.eks PS3? Takk for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2010 18.46.42 #6 av 7
Postet av: Kriss
"Oscar" skrev:Hei og takk for svar. Mener dere at denne plasma skjermen er den beste. Er den bedre enn Lcd skjermer til under 8000kr? Jeg har HD dekoder, men denne skjermen er ikke full HD. Er forskjellen betydelig? Har noen erfaring med Lg42LH3000? Hva er sjansen for innbrenning i plasma? Fungerer plasmaen men f.eks PS3? Takk for svar.



Det er mitt inntrykk fra tester og eget bruk at Panasonic plasma har bedre sortnivå og bildebehandling i forhold til de andre merkene, dette med unntak av Pioneer som riktignok ikke lager skjermer mer. Panasonic brenner dessuten skjermene ordentlig inn på fabrikken noe som gjør at den er ekstra beskyttet mot innbrenninger.

LG har pent design og mye ekstrainnstillinger.

Bildebehandling og sortnivå, ikke minst pris er viktigere og derfor er jeg enig med de andre her at Panasonic er førstevalg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2010 19.49.10 #7 av 7
Det er en TV som gir veldig mye valutta for pengene og du skal ut med ganske mye mer for å få en TV som matcher dens egenskaper.

nei, det er ikke noe must med Full-HD. Poenget er at det er svært vanskelig å skildre Full HD og HD-Ready fra hverandre på en relativ normal sitteavstand. Det er andre faktorer som kontrast, sortnivå og fargegjengivelse som er viktigere. Hvis du ikke skal bruke den som PC derimot kan det være en forddel med Full-HD da du får større arbeidsrom på skrivebordet, men det blir nesten så smått at du må sitte å myse hvis du har for stor avstand. Desutten benytter kringasterne seg av 720P/1080i Uansett.
Innbrenning er omtrent ett ikke eksisterende problem i disse dager.

Jeg har foreløpig ikke fått sett på den nevnte LG modellen du nevner.

- Syntes du burde ta en tur innom butikkene å danne dine egne intrykk, det er jo tross alt du som skal leve med den. Men pass på noen av "butikkfellene". Ville da også tatt en titt på Sony 40W550
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar