Andrull
Aktiv
E-post
Jeg hadde tenkt å koble pcen til hjemmekino, med surroud (5.1).
Problemet er at jeg må koble analoge kabler ifra pcen til forsterkeren (3,5 mm-analoge). Har nå 3 av disse kablene (en ifra back,front og center/sub)
Anntok at jeg skulle koble dem inn der det står "DVD 7.1 inch input". Alle utgangene unntatt front er plassert i det markerte området, og front er plassert litt lenger ned.
Blir litt enklere om jeg viser på et bilde som ligner på baksiden av den jeg har.
Problemet er det at jeg ikke får lyd i bakhøytalerene (bare i front). Har testet at det ikke er lydkortet's innstillinger.
Har gjort slik at reciveren skal bruke analoge signaler når jeg bruker DVD innput, istedenfor coaks. Fant ikke noen flere steder i maualen om hva annet jeg kan gjøre for å aktivere, de. Eller om det er riktig plassering av kabler. Bruker ikke coaks ifra lydkort pga dette bare støtter 5.1 overføring med digitale signaler som dolby-digital, og ikke lyd ifra f.eks dataspill!
Lurte på om jeg bruker riktige kabler (om det har noe å si på analoge).
Takk på forhånd!
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Forstår jeg riktig at du har koblet kun tre ledninger fra PC til receiver, eller har du koblet 5 ledninger. Har du kun koblet 3 ledninger(altså en for hø. front, en for ve. front + senter?), da vil du ikke få lyd i bak kanalene. I tillegg er det en egen innstilling når du skal ta i mot signaler fra analoge kilder som DVD 7.1 inch input. En knapp på receiverens front, husker ikke hva den heter, du må nok konferere manualen. Da får du lyden kun fra de ledninger som du kobler til.
Lyden kommer da til front + senter, hvis det er disse som er koblet til. Egne ledninger til bakhøytalerne må kobles til fra PC til receiver. Du går på en måte utenom surond programmet til receiveren.
Lykke til!
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Andrull
Aktiv
E-post
Ja jeg fant knappen og det funker utmerket. Unntatt en ting og det er det inetergrerte lydkortet!
Har testet utgangene og funnet ut at utgangen til bakhøytalerene, center, og høyre sidehøytelaler ikke fungerer som de skal. Trodde først at de ikke laget lyd, men har nå funnet ut at det er lydstyrken som er ekremt lav. Så lav lyd at jeg ikke kunne høre noe som helst før jeg puttet øret inntil. Prøvde å skru opp lyden på f.eks den høyre sidehøytaleren, da ble lyden ca like høy men når lyden ble høy så sprang/knitret det i høytalerene (ikke veldig høyt, og heller ingen skade på de.)
Har en A8N SLI deluxe hk, med intergrert lydkort.
Kan det være dårlig kontakt eller er lydkortet mer eller mindre ødelagt. Jeg husker jeg prøvde alle utgangene da jeg fikk hk, og da funket alle utagangene, men så har en etter en høytaler blitt "borte"! Har ikke gjort noen skader på det.
Andrull
Aktiv
E-post
Ja etter flere testinger, med et annet lydkort fant jeg ut at den høyre bakhøyteleren inngangen, på forsterkeren nesten ikke funker. Det kommer svært lav lyd, som nesten ikke er hørbar. Er forsterkeren defekt?
Det funker jo fett med coaks.
Det intergrete lydkortet har jeg gitt op pga store mangler!
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Hvis dette fungerer som normalt ned dvd spiller og coaks, så er ikke forsterkeren defekt, men lyden som kommer inn analogt fra PC, må muligens justeres på PC.
DVD spillere har jo eget høytaler oppsett som må justeres når bruker analog overføring mellom dvd spiller og receiver. Kan tenke meg det er noe lignende med PC'en, men her må noen som har greie på PC eller HTPC forklare nøyere. Prøv å lag en tråd i HTPC.
Rare greier, men gi ikke opp...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Andrull
Aktiv
E-post
Det er ikke pc innstillingene. Har prøvd å koble i cd-rom og andre analoge enheter og det samme skjer alltid. Det er nok ikke høytalerutgangen/høytaleren, siden det funker med coaks, men tror karnskje heller at det er den analoge innganen til forsterkeren. Er vel omtrent 8 måneder gammel eller noe sånnt. Kan dette fikses (garanti) eller kan jeg snede inn forsterkeren, eller er det rett og slett bare meg?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Tipper dette er brukerfeil på et eller annet punkt. Men skal ikke si deg helt hva
Sender du den inn og det ikke er noe feil på den må du betale ca 500,- for ingen feil funnet.