Logo

AMOI LC40AF1E

Skriv et svar
23.04.2006 15.14.22 #1 av 11
Postet av: nastoisi
Var å kikket litt på tv i helgen. Syntes denne imponerte mitt øye. Noen som har noen erfaringer å komme med her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 21.28.44 #2 av 11
Postet av: Runel
Amoi 40" gir mye tv for pengene. Det er mye å hente på å kalibrere den. Har hatt litt problemer og gjengi ansikts farge korrekt på studiopptak på noen tver dette forsvinner etter kalibrering.

Bra bilde iforhold til prsen men litt uskarp etter min smak med litt fargeutblødinger men som sagt pris og kvalitet henger ilag.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 15.33.43 #3 av 11
Postet av: nastoisi
"Runel" skrev:Amoi 40" gir mye tv for pengene. Det er mye å hente på å kalibrere den. Har hatt litt problemer og gjengi ansikts farge korrekt på studiopptak på noen tver dette forsvinner etter kalibrering.

Bra bilde iforhold til prsen men litt uskarp etter min smak med litt fargeutblødinger men som sagt pris og kvalitet henger ilag.


Beklager min uvitenhet, men hvordan kalibrer man en tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 17.00.02 #4 av 11
Postet av: Runel
Når man kalibrerer en tv så justerer man inn bildet(lys,kontrast,farge,grunnfarger) etter en kalibrerings DVD som f.eks DVE, THE CALIBRATOR o.l.

Selv har jeg The calibrator som en itilegg kan bruke på stereo annlegget. Koster 349,- hos HI-FI klubben. DVE er mer avansert.

På en 40" jeg kalibrerte var grunnfargene (rød,grønn,blå) som var "feil"
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 19.03.53 #5 av 11
Postet av: C-Style
Kjøpte selv denne tv'n i helgen. Ble fornøyd med den. Synes ikke prisen var så værst heller (16.995,-) Eneste jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan jeg skal få lyden ut fra tv'n og inn i forsterkeren min. Har prøvd med coax kabel og optisk, men det er fortsatt stille. Det står ikke så veldig godt forklart i bruksanvisningen heller så jeg skjønner ingenting. Bortsett fra dette synes jeg tv'n var bra. Det er min første LCD tv, så hva vet jeg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 19.36.27 #6 av 11
Postet av: Runel
Velkommen til forumet :D

Den eneste muligheten jeg vet av for å få lyd ut fra 40" amoi er å koble utfra hodetelefonutgangen på h.s bak til en rød/hvit stereo kontakt. Har du prøvd dette? Meget god pris på TV ihvertfall-koster den ikke 20k til vanlig?
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 19.46.55 #7 av 11
Postet av: C-Style
jo tror det var 21k eller noe sånt, men det var tilbud i helga. Tenkte jeg måtte slå til siden, jeg ikke kunne se noen andre tv'r i samme prisklassen som hadde like bra bilde. Er forresten et par svakt hvite ca 1 cm store flekker mellom skjermen og glassplata når tv'n er av.Var på lefdal i dag for å høre, men der var det mega kø, så jeg måtte bare dra videre. Noen som vet om disse flekkene er farlig. Ser nesten ut som snøkrystaller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 20.20.47 #8 av 11
Postet av: nastoisi
"C-Style" skrev:jo tror det var 21k eller noe sånt, men det var tilbud i helga. Tenkte jeg måtte slå til siden, jeg ikke kunne se noen andre tv'r i samme prisklassen som hadde like bra bilde. Er forresten et par svakt hvite ca 1 cm store flekker mellom skjermen og glassplata når tv'n er av.Var på lefdal i dag for å høre, men der var det mega kø, så jeg måtte bare dra videre. Noen som vet om disse flekkene er farlig. Ser nesten ut som snøkrystaller.


Det er lefdal du kjøpte den ja. Var selv en tur til Bergen i helga og såg denne tv'n var da rundt 17000 den kostet mente jeg å huske. Når jeg så er tilbake i Oslo i dag og stikker innom lefdal og ser prisen til 23000 skjønte jeg lite, spurte en selger som ikke viste om de hadde hatt noe sånt tilbud. Ser uansett at Elkjøp har den til 20000, men prisen på 17000 virket mer behaglig så nå er jeg egentlig tilbake på en av samsung tv'ene, men det kan jo fort forandre seg så ubestemt en kan bli av dette. LCD eller Plasma. HD ready tv nå eller vente osv osv.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 22.12.21 #9 av 11
Postet av: Rune
Elkjøp annonserte den til 17k. på lørdagen her i Oslo.

http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2006 23.56.35 #10 av 11
Postet av: C-Style
"Rune" skrev:Elkjøp annonserte den til 17k. på lørdagen her i Oslo.

http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price


jepp det stemmer. så den nemlig på elkjøp først men de hadde den ikke på lager. Men lefdal har byttet ut prisgarantien med at de skal matche prisene til konkurentene. Så jeg sa bare til de hva Elkjøp tok for den, så fikk jeg den prisen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.04.2006 13.25.41 #11 av 11
Postet av: nastoisi
Klarer aldri å bestemme meg for tv.
Plasma eller LCD. Akkuratt nå står valget mellom Panasonic PV60 eller denne Amoi tv'n.
Mye å veie for og imot. Noen som vil hjelpe meg med for og imot desse to tvene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar