Logo

AMOI LC32AF1E - Gjenskinn på skjerm

Skriv et svar
03.01.2006 10.42.51 #1 av 6
Postet av: toro
Denne ble kjøpt i går :D
Rimelig TV med en bra spec. og bildet ser veldig bra ut. Noe dårlig lyd, men det fikser vi med anlegg.

Har imidlertid en bekymring, og det er at TV`en har en glassplate foran hele skjermen, og jeg er litt redd for gjenskinn som følge av det.
Er det noen i forumet som har erfaringer med dette og denne TV`en evt. andre TV`er?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2006 21.00.03 #2 av 6
Postet av: KeyOh
Har også kjøpt Amoi lcd. Når det gjelder glassdekselet ser jeg ikke på dette som noe problem, heller noe positivt. Det gjør blandt annet at du kan bruke vanlig vaskemiddel for å rense skjermen, og fungerer som ett beskyttende lag utpå de vanligvis skjøre LCD skjermene. Ett problem jeg har så jeg egentlig ikke forstår noe av, er at jeg ikke, mens jeg ser på vanlige tv signaler, ikke greier å få stilt inn vanlig 16:9, bare en slags undertekst funksjon som kutter av toppen av bildet. Er dette vanlig? Har letet og letet men greier ikke finne funksjonen. Har ellers bare positivt å si om tven, utenom den dårlige lyden og ikke minst den stygge fjernkontrollen =) Dette virker det som, usedvanlig nok, at er et gjennomgående problem på alle tv apperater, uansett prisklasse. Tåpelig synes jeg =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 14.35.07 #3 av 6
Postet av: Remi!
"KeyOh" skrev:.....Har ellers bare positivt å si om tven, utenom den dårlige lyden og ikke minst den stygge fjernkontrollen =) Dette virker det som, usedvanlig nok, at er et gjennomgående problem på alle tv apperater, uansett prisklasse. Tåpelig synes jeg =)


Dette gjelder ikke Dell sine LCD-tv'r.... Knallbra lyd og ikke minst en dritstilig fjernkontroll som er svart-blank og lyser opp knappene med stilig "Dell-blå" farge. Beste kjøpet jeg har gjort noen gang... Er skikkelig fornøyd med både utseendet, kvalitet på bilde v/kabel-tv, DVD gjennom HDMI m/oppskalering til 1080i, lyden, fjernkontrollen, menyer, den dreibare foten..... egentlig alt! :D

Test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=282334
Dell 37" LCD W3706MC
Thomson DTH8550E, 160GB, HDMI +++
NAD T753 v.2
Dali Concept 6
Dali Concept CT
Dali Concept 2
Dali Concept Sub 12
Kabler: QED, Monster, Tara Labs +++
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 19.00.10 #4 av 6
Postet av: robertl
Ett problem jeg har så jeg egentlig ikke forstår noe av, er at jeg ikke, mens jeg ser på vanlige tv signaler, ikke greier å få stilt inn vanlig 16:9, bare en slags undertekst funksjon som kutter av toppen av bildet.

Har du funnet noen løsning på dette? Det er jo sinnsykt irriterende! :evil:
Vi kjøpte denne i går, og skjønner ikke hvorfor det i 16:9 sendinger likevel kutter topp og bunn.

Takknemlig for alle gode forslag
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2006 06.51.51 #5 av 6
Postet av: Ingeniør`n
Dette problemet gjelder flere TV som mitt Viewpia. Tror det har noe med hvordan sendingene er. Teksten og kanal-logoen kommer delvis ut på det svarte over og under.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2006 12.27.43 #6 av 6
Postet av: blackdev
Jeg kjøpte 40"n i går, når jeg skulle slå den på i dag var skjermen grønn og lilla. Etter ca. 10 min ble bildet ok. Jeg benytter kabel men må vurdere om jeg skal kjøpe en digitalboks, syns bildet blir uskarpt og grøtete på de fleste kanaler utenom reklamesiden fra CD. Ellers så syns jeg txt tv funksjonen er treg, tar evigheter å skrive inn sidetall. Men man vender seg til det meste, lurer på om jeg har valgt riktig. Sto mellom denne lcd modellen og en plasma fra Phillips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar