Logo

Alternativ til Canal Digital HD PVR?

Skriv et svar
05.02.2010 14.52.02 #1 av 4
Postet av: bjornk
Vurderer å anskaffe HD PVR. Har Canal Digital-abonnement.
Spørsmål:
* Finnes det noen alternativ til Canal Digital HD-tuner PVR?
* Isåfall, hvilke og hvorfra kan de anskaffes?
* Noen her i forumet som har erfaring med annen tuner (enn Canal Digitals) - hva bør jeg tenke på i denne sammenhengen?
* Finnes det noen butikker (ikke online) hvor personalet har greie på parabol, tuner etc.?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2010 15.34.31 #2 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Tveco har nok god greie på dette. Du finner kontaktinfo på http://www.tveco.no
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2010 16.42.36 #3 av 4
Postet av: bjornk
"Jorn.Finnerud" skrev:Tveco har nok god greie på dette. Du finner kontaktinfo på http://www.tveco.no


Ja, de virker seriøse. Takk for svaret.

Men, finner bla. dette på websidene:

>Hva trenger man for å motta Canal Digital HD:
> * En parabolantenne rettet mot Thor satellitten på 1° vest
> * En Canal Digital godkjent mottaker og et programkort med gyldig
> Canal Digital abonnement"

"Godkjent mottaker" - hva betyr det egentlig? At man ikke får support dersom en bruker annen tuner og noe ikke funker? Eller, at det i henhold til avtalen med Canal Digital, ikke er lov å bruke annet utstyr?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2010 23.07.27 #4 av 4
* Finnes det noen alternativ til Canal Digital HD-tuner PVR?


Ja, blandt annet AB IPbox, Atevio, Dreambox etc

* Isåfall, hvilke og hvorfra kan de anskaffes?


Tweco, Komplett, netshop etc

Godkjent mottaker" - hva betyr det egentlig? At man ikke får support dersom en bruker annen tuner og noe ikke funker? Eller, at det i henhold til avtalen med Canal Digital, ikke er lov å bruke annet utstyr?


- Det finnes andre leverandører som også produserer mottakere som støtter Canal Digital sine parabol-signal. Men disse har ikke Canal Digital noe supportansvar for.

* Noen her i forumet som har erfaring med annen tuner (enn Canal Digitals) - hva bør jeg tenke på i denne sammenhengen?


Canal Digital kjører som mange andre leverandører pairing, men ikke full parining som eks Get og Riks-Tv.( dette vil si at kortet er sperret til en spesefikk tuner) Canal digital vil derfor sende med en mottaker som støtter pairing til alle som oppdretter ett nytt abonomment. Kontakt en seriøs forhandler eller beste av alt; Canal Digital selv.

Jeg er selv forhandler av Canal Digital og kan høre direkte med kundeservice imorgen om hva du kan gjøre eller om det er noe annet du må tenke på - hvis jeg ikke er for opptatt vell og merke :roll: :P

-De som jobbet i Canal Digital sa det samme som meg. Det kan muligens gå med andre tunere hvis du har ett gammelt kort, men dette var absolutt ikke sikkert og ikke noe de kunne garantere ville fungere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar