Logo

Alt er på plass

Skriv et svar
05.12.2007 12.30.07 #1 av 5
Postet av: larsrrrr
I går kveld fikk jeg skrudd sammen Onkyo 605 med mine nye Dali-høyttalere. Siden jeg har mast og spurt mye om hjelp her, tenkte jeg å si noen ord om resultatet også. Poster her, siden det er i denne delen av forumet jeg har spurt mest.

En rask sjekk med noen filmer (Blade Runner Final Cut, Nærkontakt av 3. grad) og spill (Call of Duty 4 og Guitar Hero 3) bekreftet at det kommer lyd fra alle høyttalere :) Ikon 5 hørtes betraktelig bedre ut enn de små høyttalerne i min panasonic-tv. Stort sjokk, altså. Høyttalerne ser fine ut (cherry) og står godt til mitt kjøkken.

Stort sett mer har jeg vel ikke å si nå siden jeg bare skrudde sammen greiene og kablet og bannet for meg selv og hørte på alt før jeg kom meg i seng. Har ikke fått alt endelig på plass, ble for eksempel overrasket over at det fulgte med livsfarlige isbrodder å sette høyttalerne på (!) og har til gode å kjøre Audissey eller hva det heter.

Litt rotete post ja, men er litt gira fremdeles. I går kom julaften tidlig. Skal komme tilbake med dumme spørsmål senere. Nå er det vel bare å komme med et midlertidig takk til de som har hjulpet så langt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 16.45.44 #2 av 5
Postet av: Shapeshifter
er STOR forskjell etter man har kalibrert anlegget, jeg gjorde dette for ikke så lenge siden, og skjønte at det burde jeg gjort med en gang...

lyden er så og si like god uansett hvor jeg sitter, dialog høres ut som det kommer fra midten av bildet, uansett, selv om jeg enda ikke har center høyttaler...

jeg satt mic'en 6 steder, alle de stedene folk sitter til vanlig :)
Denon AVR-2807
Denon DVD-1920
JBL Northridge E80 (Front-BiAmp'd)
Celestion 1 (Bak)
XTZ 99 W10.16 (Sub)
Panasonic TH42PX80E
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 17.33.44 #3 av 5
Du får fortelle mer senere når du har fått hørt på noen gode CDér etc.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 19.25.40 #4 av 5
Postet av: larsrrrr
Jeg hører på Kari Bremnes' siste liveplate nå. Utrolig flott lyd hun har på sine ting. Får mange detaljer jeg aldri har hørt før, men så kommer jeg jo tross alt fra tv-høyttalere til noget bedre :)

"Tommy(Actionchicken)" skrev:Du får fortelle mer senere når du har fått hørt på noen gode CDér etc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2007 19.27.06 #5 av 5
Postet av: larsrrrr
Gleder meg til det :) Men i dag ligger kabler på gulvet og gårdagens middag er fremdeles ikke vaska opp pga mye jobb og andre kjedelige greier. Satser på å utforske og surre med innstillinger til helga.

"Shapeshifter" skrev:er STOR forskjell etter man har kalibrert anlegget, jeg gjorde dette for ikke så lenge siden, og skjønte at det burde jeg gjort med en gang...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar