Logo

AKUTTHJELP NÅ: DenonAVR 3806 el. Harman/Kardon DPR 2005???

Skriv et svar
07.02.2006 20.35.28 #1 av 9
Postet av: hoppsan
Heisan. Nå er det alvor. Trenger akutt hjelp. Mer hjelp enn mine ører klarer å gi. Er i ferd med å kjøpe surroundreceiver og dvd-spiller. Ørene har falt på H/K DPR 2005 & DVD 31. Eller Denon AVR3806 med en DVD 1920. Prismessig er H/K bittelitt billigere.Forløpig er det et par Audiovector mi3 signatur de skal drive. Dette er et valg jeg må ta fort, men jeg klarer det ikke alene. Please noen med erfaring.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2006 20.39.34 #2 av 9
Postet av: Rune
Nå har jeg ikke gjort noen direkte sammenligning, men generelt mener jeg at Denonpakken høres ut som et bedre kjøp.

Tester gjort i fagblader gir nok også Denon de beste karakterene. Tilkoblingsmessig er jo også Denonpakken bedre utstyrt. (HK mangler f.eks HDMI)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
07.02.2006 21.58.25 #3 av 9
Postet av: Even Sundgot
gå for denon pakken dvd spilleren får kun bra kritik å receveren blir best i test i dei fleste fagblad.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
08.02.2006 09.44.22 #4 av 9
Postet av: orso
Her ville jeg valgt den som passer best lydmessig til høyttalerne. Det er bare en måte å finne det ut på, nemlig hjemlån. På film betyr nok ikke dette allverden, men til musikk vil du oppleve at den ene passer vesentlig bedre til høyttalerne dine. Lån begge med hjem!
08.02.2006 14.13.24 #5 av 9
Postet av: Ken
Denon med HDMI. Jeg ser på samme receiver selv.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
09.02.2006 16.18.51 #6 av 9
Postet av: hoppsan
"hoppsan" skrev:Heisan. Nå er det alvor. Trenger akutt hjelp. Mer hjelp enn mine ører klarer å gi. Er i ferd med å kjøpe surroundreceiver og dvd-spiller. Ørene har falt på H/K DPR 2005 & DVD 31. Eller Denon AVR3806 med en DVD 1920. Prismessig er H/K bittelitt billigere.Forløpig er det et par Audiovector mi3 signatur de skal drive. Dette er et valg jeg må ta fort, men jeg klarer det ikke alene. Please noen med erfaring.

Takk for svar som mest heller mot Denon. Jeg har nå likevel hengt meg opp i lyden til H/K og tror nesten jeg liker den best. Det er mest musikk og mindre film som dette vil brukes til. Da er vel ikke HDMI så viktig. Er det andre pluss og minus ved disse receiverne som jeg burde kjenne til før det endelige valget snart tas?
09.02.2006 17.05.33 #7 av 9
Postet av: orso
Utifra det lille jeg kjenner Audiovector, vill jeg tro H/K er en bedre match enn Denon. Men her er min kunnskap egentlig for liten til å si noe sikkert. Kjenner ikke produktene godt nok til det.
HDMI er jo kjekt, men personlig hadde jeg lagt størst vekt på hvilke receiver som best lydmessig.
09.02.2006 19.02.38 #8 av 9
Postet av: Ronny
"hoppsan" skrev:
"hoppsan" skrev:Heisan. Nå er det alvor. Trenger akutt hjelp. Mer hjelp enn mine ører klarer å gi. Er i ferd med å kjøpe surroundreceiver og dvd-spiller. Ørene har falt på H/K DPR 2005 & DVD 31. Eller Denon AVR3806 med en DVD 1920. Prismessig er H/K bittelitt billigere.Forløpig er det et par Audiovector mi3 signatur de skal drive. Dette er et valg jeg må ta fort, men jeg klarer det ikke alene. Please noen med erfaring.

Takk for svar som mest heller mot Denon. Jeg har nå likevel hengt meg opp i lyden til H/K og tror nesten jeg liker den best. Det er mest musikk og mindre film som dette vil brukes til. Da er vel ikke HDMI så viktig. Er det andre pluss og minus ved disse receiverne som jeg burde kjenne til før det endelige valget snart tas?

Vel jeg hadde ikke stusset på å kjåpe H/K ,men det vel kansje forde jeg har det selv..
Men når det er sagt har jeg hatt denon å yamaha,og jeg syntes at H/K er mye bedre..
Lykke til uansett hva du kjøper
10.02.2006 11.41.25 #9 av 9
Postet av: Strutsen
Sjekk at HK reciveren har lip sync. Jeg husker ikke hvilke av HK som har denne funksjonen, men jeg vet at Denon har den.
I disse flatskjerm tider er lipsync helt nødvendig, og jeg syns det er litt merkelig av HK at de ikke har fått dette inn på de litt rimeligere modellene, feks til 5 - 6000 NOK.
Skriv et svar