Logo

Aktivere lyd via hdmi utgang på windows vista

Skriv et svar
14.06.2007 21.41.06 #1 av 4
Postet av: ziik
Hei, etter å ha kjøpt meg en laptop med hdmi utgang fikk jeg blod på tann og ville se filmer på min kjære Pioneer 4270. Jeg hadde bare et problem og det var at jeg hadde bilde og ikke lyd. Etter veldig mye knot og rot fikk jeg til slutt lyd over hdmi kablen også.

Her er hvordan det gjøres i windows vista home premium:

-åpne quic play
-klikk på bildet av dvd plate
-klikk på bokstaven "i"
-gå til lydutgang
-velg SPDIF

-høyre klikk på høytaler iconet nede til venstre på skjermen
-velg avspillingsenheter
-veld SPDIF-grensesnitt ved å venstre klikke en gang
-trykk så "bruke standar"

-Må også huske på å aktivere HDMI i skjermkortet

Når man har valgt SPDIF grensesnitt vil man ikke ha noen lyd på høytalerene på pc`n. Får å få lyd på pc`n igjen må man inn i avspillingsenheter igjen og velge interne høyttalere/hodetelefoner.

Vat dette en grei forklaring eller virker det rotete?
Håper det var til hjelp:)
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2007 07.00.32 #2 av 4
Postet av: Andersk
Skal teste det i løpet av helgen. Takk for guide.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 13.08.40 #3 av 4
Postet av: solb
har nøyaktig det samme problemet; bilde med ikke lyd. har kjøpt lydkabel og i butikken sa de at det bare var å koble til audio utgangene på tven og i hodetelefon utgangen på pc'en, men da blir det ingen lyd i det hele tatt, hverken på pc eller tv.
har gjort det du har skrevet her, men dette med HDMI innstilling i skjermkortet skjønner jeg ikke. kan noen forklare dette nærmere til en som en komplett uvitende om sånt?

og faktisk har jeg fremdeles lyd på pc'en selv om jeg har valgt SPDIF grensesnitt

Hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2008 10.11.20 #4 av 4
Postet av: teebee
kan ikke koble den inn på audio utgang på tv. må være audio inngang isåfall. er usikker på om du kan kjøre bilde på hdmi og audio på phono\minijack på tven. det må du sjekke instillingene på tvn din om det går.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar