Logo

Aktiv deling, offisiell tråd

Skriv et svar
11.01.2009 10.51.25 #16 av 19
Postet av: SannaX
Ser den Snickers. For å oppnå et skikkelig 2-kanals sytem med Audiolense må man vel fort opp i en sum der også med lydkort/Audiolense/PC. Nå trenger vi uansett ikke diskutere pris.

Brukervennlighet/oppsett er et viktigere tema synes jeg på disse to systemene.
Ser flere skulle ønske seg en lettere fremgangsmåte/forklaring på Audiolense idet det kan bli komplisert med div forskjellige lydkort/loopbacks etc., 2-kanals kontra surround osv. Tror Audiolense holder på med dette kontinuerlig.

Såvidt min begrensede kunnskap rundt DEQX har fått med seg er det her også utfordringer ift innstillinger. Mener det er nevnt at sluttbrukeren ikke bør/kan gjøre det selv? Litt tungvint dette også hvis man må få hjem profesjonelle hvis man ønsker å flytte på annlegget. Vet ikke om jeg er på tynn is her nå, men derfor spørsmålet.

Begge to er spennende systemer. Hva er styrker/svakhetene til disse to?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2009 23.34.20 #17 av 19
Postet av: SannaX
Nå er uansett Radian 475PB diskanter kjøpt inn til frontene, så nå må det etterhvert aktiv deling til. Tviler på at det i det hele tatt er noen vits i å montere de på det gamle delfilteret. Det deles uansett for høyt ift ny diskant, og så enkelt er det jo ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 07.42.28 #18 av 19
Postet av: Snickers-is
Hva består resten av høyttaleren av?
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2009 17.29.31 #19 av 19
Postet av: SannaX
Høytalerene er fra Hawthorne Audio. Se link for elementer: http://www.hawthorneaudio.com/drivers.htm
Bassen (Augie) er i dag kun kjørt fra høytalerutgangene på en Sunfire, inn på en Sub-amp og deretter inn i serie ut til Augiene (mono).
Tanken var å kunne kjøre alt i aktiv deling og få stereo på bassene.
Denne Radian diskanten er den samme Hawthorne bruker i sin toppmopdell "Sterling".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar