Logo

Grønt flimmer ved pc koblet opp mot Hitachi skjerm

Skriv et svar
21.05.2006 16.01.46 #1 av 4
Postet av: kaytona
Hei!

Jeg har et Hitachi plasma tv som jeg har koblet pc-en opp mot.
Problemet mitt dreier seg om at jeg får et grønt/lilla flimmer helt øverst på skjermen når jeg har pc-en koblet til, når jeg bruker pc-en på vanlig skjerm (lcd) så er ikke dette noe problem.

Jeg har et PCI-E Msi VGA-Card nVidia 7600GS 256MB kort.

Jeg har 2 pcer et med pci kortet og en annen med et gammelt agp kort i, når jeg kobler agp kortet i så er bildet helt fint.

Det er nesten som om litt av bildet ikke vises, et grønt/lilla flimmer øverst på skjermen, mens jeg ikke får sett den nederste delen av skjermbildet (windows verktøylinjen).

På en vanlig lcd skjerm så er det mulig å flytte bildet opp, ned eller til siden, dette kunne kanskje løst prblemet mitt men der er ikke mulig på plasma skjermen.

Er det noen der ute som forstår hva jeg mener og kanskje har en forklaring på hvorfor dette skjer, eller hvordan jeg kan fikse dette?

Jeg bruker dvi utgang på begge pc-ene og Msi VGA-Card nVidia 7600GS 256MB kortet får flimmer mens det gamle agp kortet fungerer helt greit.

Jeg har en Hitachi 37PD5200.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2006 19.51.37 #2 av 4
Ingen som har litt peiling? :(

Inne på menyen til hitachi skjermen så er det mulig å justere bildet.. problemet er at jeg kan kun autojustere bildet å da blir ikke bildet justert riktig.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få "låst opp" denne sutojusteringen slik at jeg kan gjøre dette manuelt eller andre måter man jeg justere skjermbildet på??

Please noen må jo kunne hjelpe meg litt... :?:
22.05.2006 22.00.40 #3 av 4
Postet av: Rune
Jeg har prøvd å koble min pc via dvi til denne skjermen (6600 gt). Jeg hadde store problemer med å få dvi til å virke. Jeg mener jeg til slutt ga opp og brukte vga.

Hvilken oppløsning/ frekvens prøver du på?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
23.05.2006 07.47.33 #4 av 4
Jeg fikk dette til :D
Utrolig nok så var det kun å installere en ny driver til skjermkortet :)

Trodde jeg hadde gjort dette, men tydeligvis så var det feil driver :)
Skriv et svar