Logo

50" til 9000 - 11 000, noen gode forslag?

Skriv et svar
21.12.2008 09.11.26 #1 av 5
Postet av: f_vegard
Noen som kan anbefale noen 50 tommere i prisklassen 9000-11000 kr?
Skal brukes til film, da blu ray og hjemmekino så lyd kvaliteten på tven er ikke så nøye da kommer til å bruke hjemmekinoen mest, og til sport.
Rommet er mørkt, så ingen fare med noe direkte solskinn.

Vet dette er litt lite når en skal opp i denne størrelsen, er jo noen alternativer der ute rundt denne prisen men
har ikke så god peiling på hva som er bra og dårlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 12.04.45 #2 av 5
Postet av: gglunde
Nei, her er det ikke mye å velge mellom. Ut i fra det du sier om bruk, så er plasma førstevalget. Og blant plasma er det kun 2 merker som gjelder Pioneer og Panasonic. Pioneer er suveren, men også dyrest . Panansonic er også bra og gir mye for pengene, og den enkleste 50” har fått bra omtale og den får du til 10-11000. ( http://www.lydogbilde.no/test-panasonic ... 8.lbt.html)
Mulig det finnes noen LCD-modeller i 50” som faller innefor ditt budsjett, men det ville jeg ikke valgt pga naturlige farger og sortnivået som er så utrolig viktig når man skal se film. Det begynner å komme LCD-modeller som også er bra på dette, men de er dyrere enn tilsvarende plasma. Hvis du kan tenke deg å gå ned til 42”, så har Panasonic flere modeller her., bl.a. 42PZ85 til ca 12.000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 17.24.35 #3 av 5
Postet av: f_vegard
Hva med LG og samsung? ser de har noen rundt kr 10 000, er ikke disse noe å satse på til den prisen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 19.26.23 #4 av 5
Postet av: gglunde
Har lest noen tester av plasma fra Samsung og LG tidligere hvor de har fått til dels dårlig omtale. Pioneer er alene på tronen når det gjelder kvalitet, Panasonic er et hakk bak i kvalitet, men likevel bra - spesilet i forhold til pris.
Nå vet jeg ta Samsung har kommet med en ny serie som får brukbar omtale. LG kjenner jeg ikke til.
Men når 50" fra Panasonic får såpass bra omtale i Lyd&Bilde, så er vel valget enkelt .....(hvis du skal ha 50" i dette prisleiet)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2009 10.06.00 #5 av 5
Postet av: Zleepyme
Gammel tråd, men jeg svarer likevell;)

Panasonic har meget gode skjermer i denne prisklassen, men du har aktører som f.eks LG som har meget gode skjermer i samme prisklasse. Nå vet jeg ikke om du har gått til innkjøp av skjerm enda, men Her er noen tips på disse merkene

Panasonic- Meget gode skjermer,har bra sortnivå, godt bilde, men de har veldig kjedelig design, lite tilkoblingsmuligheter, og ikke dreibar fot. Panasonic bærer preg av at den er rimelig, man får en slags billigfølelse av de rimerligere modellene (PX8 og PX80) Man må opp på den litt mer påkostete PZ serien for å finne penere design og litt mer utstyr. Da får du også full hd.

Samsung- Har tross tester imponert med bra bildekvalitet, flott design, og gunstige priser, men de har slitt med HDMI softwareproblemer(forhåpentligvis fikset på nye modeller) Samsung har også vært litt plaget med innbrenning, men usikker på om dette var feil på apparatet eller en generell svakhet på modellseriene (plasma 416 426)

LG- Har mange modeller ute samtidig, De fleste apparatene har flott design, dreibar fot, masse tilkoblingsmuligheter(b-l-a- USB på noen modeller) og bildekvaliteten ikke noe under Panasonic(kanskje noe lavere sortnivå) eller Samsung, men de skårer som regel ikke like høyt på tester.
LG kan være plaget med "ghosting" på bilder med skarp kontrast(f.eks PC) Men ikke noe permanent problem. Det finnes mange modeller LG og de beste plasmamodellene vil være PG6000 og PG3000-serien, som har 100HZ og bra kontrast.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar