Logo

50" plasma HD-Ready........

Skriv et svar
10.01.2006 15.46.56 #1 av 9
Postet av: barco
Nå vet jeg, omsider, at jeg satser på 50" plasma, selvfølgelig HD-Ready. Har budsjett på 35K.
Jeg vet at Pana 500 og Pio 506-serie er best, og Pana kommer med nye modeller. Er det evnt. indikasjoner på om Pana setter ned pris på 500 m.h.t. nye kommende modeller? - Har det event. hensikt å vente ???

Ved event. kjøp nå i januar - med 35K. - hva kjøper man da ? Er det noen kandidater til 3. og 4. plassen....?

Seeravstand ca. 4,5 m.

Bruksområde KUN; parabol (digi), DVD, video og foto(digi).

Er Fujitsu S. event. NEC kandidater.....?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2006 22.15.38 #2 av 9
Postet av: orso
Ville absolutt tro at Panasonic sin 50" faller i pris når de nye kommer til våren. Dersom du er villig til å bestille fra Sverige, kan du nå få Pioneer 506XDE nedi imot 35k (fyndborsen). Du kan sjekke prisjakt.nu.
Vet ikke så mye om 50" plasmaer, men tror at LG kommer på tredje plass. NEC er jo umulig å se noen steder. Eller hva med bakrojeksjons TV? Da får du mye for pengene, men kan ikke henges på vegg.
11.01.2006 18.00.11 #3 av 9
Alternativt - hvilken 50" bakprojeksjon er best billedmessig?......og hvilket er best pris/bilde?
11.01.2006 22.23.51 #4 av 9
Postet av: luria
Sony KDF-E50A11E gir vel mest valuta for pengene akkurat nå (50" HD ca 15 000) Dette er LCD bakprojeksjon, enkelte synes sortnivået er svakere i forhold til gode plasmaer (Pana og pio). Billledmessig ellers er vel denne fullt på høyde.

Sagem HD-D50H G4 (50 " HD) til 20000 gir topp bilde + mange tilkoblinger, men en del klager over during/viftestøy på enkelte eksemplarer. Dette er DLP og enkelte kan se regnbuer. Min

SAsung har to gode modeller : Samsung SP-50L6HX 50" HD DLP ca 20k samt Samsung SP-50L7HX 50" DLP ca 30k (Denne har nokså spes design). Begge Samsungene har meget godt bilde, spesielt sistnevnte. Modellene begynner dog å bli gamle (ca ett år?). Obs på DLP/regnbuer.

Alle Tv'ene er HD-klare med 1280x720 oppløsning. Summa summarum har vel DLP ene noe bedre bilde enn Sonyen, de har også Faroudja billedprosessering. Svært mange er dog fornøyd med Sonyen, selger meget godt i England med modellbetegnelse KDFE50A12. Mange misfornøyde plasma- og lcdeiere har sett lyset. Anbefaler uansett et besøk på avforums.com i bakprojeksjonsforumet ;-)

Ellers kommer jo sony med 1920x1088 bakprojeksjon på 50" med dybde ca 20 cm (kan henges på veggen) i løpet av våren i USA. Jeg vet ikke om denne kommer til Norge.
12.01.2006 11.09.53 #5 av 9
Har du mulighet til det, bør du absolutt vurdere bakprojeksjon TV. De er jo dessuten blitt tynne. Selv har ikke mulighet til det, fordi jeg må ha TV'en på veggen p.g.a. senter høyttaleren. Det er vel bare en ufordel med bakprojeksjon og det er at du må skifte pære som er kostbart. Men det har også sine fordeler, du slipper forringelse av bildet når du skifter pære.
12.01.2006 15.12.25 #6 av 9
"bomholt" skrev:Har du mulighet til det, bør du absolutt vurdere bakprojeksjon TV. De er jo dessuten blitt tynne. Selv har ikke mulighet til det, fordi jeg må ha TV'en på veggen p.g.a. senter høyttaleren. Det er vel bare en ufordel med bakprojeksjon og det er at du må skifte pære som er kostbart. Men det har også sine fordeler, du slipper forringelse av bildet når du skifter pære.

Bomholt, men hva med prisfall på pana 500....nå når de nye modellene kommer etter påske?.....Har du fått noen indikasjoner på det?
12.01.2006 16.46.44 #7 av 9
Nei, vet ikke. Vanskelig å spå hvor mye den faller. Kan jo hende at prisene generelt har gått ned noe på plasmaer innen den tid i tillegg. Ser at du i Sverige kan få Pioneer 506FDE til under 35 NOK, 506XDE og Panasonic 50PV500 for noen tusen mer. Prisene vil i alle falle mer og mer.
14.01.2006 02.09.28 #8 av 9
Valget er tatt. Kjøper Pioneer 506 FDE.....i Norge! Mitt budsjett er 35K. Noen forslag.......?
14.01.2006 02.21.52 #9 av 9
Postet av: boly
Regner med du blir meget fornøyd med pioneer, grise lekker tv :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Skriv et svar