Logo

5.1 eller 6.1?

Skriv et svar
14.01.2004 21.14.21 #1 av 4
Postet av: NyBruker
Flytter inn i ny leilighet snart, og da er det plasseringsmessig mulig med en senter bak. Er det verdt prisen? Noen som har noen erfaringer? Bak-kanalene blir sannsynligvis B&W 601, eller 602. Fra lytteposisjon til bakvegg har jeg et sted mellom 1/2 m - 1m.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 21.15.11 #2 av 4
Postet av: CaRtMaNn
Skal du ha suround i rommet lønner det seg å kjlpe å ha alle haytalere samme merke å gjerne i samme serie. om det er verd pengene for en senter bak.. er fom min del helt utelukka.. kan fort bli noe graps hvis man ikke har peilig på å stille in .. 7.1 er heller et bedre valg.. bakhøytalerne tar lyden fint bak uten canter bak deg.. men seff er smak å behag

Hilsen CaRtY..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 21.15.42 #3 av 4
Postet av: Esp1
"NyBruker" skrev:Flytter inn i ny leilighet snart, og da er det plasseringsmessig mulig med en senter bak. Er det verdt prisen? Noen som har noen erfaringer? Bak-kanalene blir sannsynligvis B&W 601, eller 602. Fra lytteposisjon til bakvegg har jeg et sted mellom 1/2 m - 1m.


Dessto flere kanaler, dessto bedre lyd. Noe mer er det ikke å si om den saken...

Når det gjelder Dolby Digital EX og DTS-ES så bruker man normalt to høytttalere bak lytteren for å få en bedre spredning av lydfeltet.

Det kan være greit å ha et surroundprodukt med modi for å drive samtlige fire høyttalere uansett hva slags surroundlyd man hører på, vanlig EX modus er ikke nødvendigvis optimalt til det. Noen produkter er utstyrt med THX Ultra2 eller Logic 7 modi som driver de fire surroundhøyttalerene på en mer optimal måte uansett om lydsporet er EX innkodet eller ikke.
Espen Braathen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 08.42.00 #4 av 4
Postet av: amatøren
Men du kan jo vurdere å bruke pengene du evt sparer på å ikke kjøpe senter bak til å kjøpe f.eks bedre fronthøyttalere eller en større forsterker. Er ikke sikkert man kommer best ut av det med flest høyttalere. Jeg har mer enn nok med 5.1 iallfall, selv om jeg ikke har noen bedre halvdel og dermed ingen som klager så er det greit å ha noe annet enn høyttalere i stua. Men lyd er en smakssak
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar