twentytwo
Aktiv
E-post
Vet at flere har lurt på denne TV-en her.
Jeg kjøpte den i forrige uke. Er godt fornøyd. Det største minuset for min del er at fjernkontrollen krever litt for bestemte tastetrykk. Men det kan jeg leve med.
På starten så angret jeg veldig på at jeg kjøpte 42" istedenfor 37" da jeg syntes den ble altfor stor. Jeg vurderte å levere den tilbake og bytte da jeg ikke trodde jeg ville bli vant til størrelsen. Men nå har jeg faktisk blitt så vant til størrelsen at jeg synes størrelsen er perfekt og at 37" hadde blitt akkurat litt for liten...
Dette har visstnok andre før meg også opplevd. Den er for øvrig akkurat 42" tommer.
Bildet på analog TV er veldig variabel. Dårlige signaler ser dårlige ut, gode signaler med f. eks. filmkilde ser ofte veldig bra ut. Støyreduseringen er like variabel men den automatiske modusen tar i det minste greie avgjørelser ift. hvor mye støyreduksjon som trengs. I verste fall kan den heldigvis slås av, eller stilles lavt, middels eller høyt. Den vanlige støyreduseringen er ikke tilgjengelig for f. eks. DVD-er men der kan man slå på støyredusering designet for MPEG-format... den synes jeg er mindre variabel og fungerer som regel ganske greit. MPEG-støyreduksjon er også tilgjengelig for vanlige TV-signaler.
Svartnivået er middels bra etter min mening. Jeg liker ikke å ha det på det mørkeste da bildet blir altfor vanskelig å justere da ift. forskjellige kilder etter min smak men selv på litt lysere innstillinger ser det fortsatt langt mer svart ut enn grått. For den veldig kresne er det neppe godt nok men svartnivået er veldig akseptabelt for den jevne forbruker. Den automatiske svartnivåjusteringen gjør sort ganske sort men ødelegger fargedistribusjonen og bør alltid være av (verdiløs funksjon etter min mening).
Veldig skarp og lyssterk og DVD og HD-materiale ser rett og slett rålekkert ut. Oppdateringsfrekvensen virker å være veldig bra.
Grei mengde med zoomingmoduser men jeg skulle ønske jeg kunne justere det mer manuelt. Modusen som bretter ut 4:3 til 16:9 er helt grei og fungerer ved å strekke ut kantene mer enn midten. Noen ganger legger man godt merke til den større forvrengningen på kantene, som oftest gjør man ikke det. Synes dimensjonene på midten tas greit vare på.
Lyden er helt grei, høytalerne er tross alt rimelig store... litt bedre enn jeg forventet... og lyden har også flere justeringsmuligheter enn jeg forventet.
Designmessig så ser TV-en super ut. Veldig firkantet, stilren (ingen digre knapper eller rare linjer på fronten) og veldig sort. Den har diskret sølvkanter og stativet er sølv men disse passer inn veldig godt med sortfargen slik at inntrykket er "diger sort TV" fremfor "diger sort og sølv TV". Den er enkelt dreibar til sidene, noe jeg finner ganske praktisk.