Logo

3M MP7740i - Brukbar?

Skriv et svar
24.05.2007 18.53.26 #1 av 8
Postet av: jonazjak
Jeg finner ingen pris på denne i norge. Noen som vet hva prisen ligger på sånn ca? Har fått tilbud om å kjøpe den brukt. Jeg er nybegynner med prosjektorer og vil egentlig bare ha en billig en til å se fotball og film på. Jeg tror ikke jeg er særlig kresen til bildekvalitet, men ønsker gjerne å høre hva dere tror om denne. Støy, bildekvalitet, format, til hvilket bruk, pris, pris på pære osv osv.... gi meg detaljer jeg forstår meg på :P Ikke bare tall på luminens osv. hehe...

Er snakk i at jeg må gi 1000kr for den...
~ jOnaZjAk ~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2007 19.01.23 #2 av 8
Postet av: arntos
Tja. Denne er nok ikke verdt mange kronene. 4:3 oppløsning, dårlig kontrast og høyt Fstøynivå. Finn deg en projektor som har 16:9 oppløsning. Da fortrinnsvis 1280x720 mtp pis, evt 852x480 om du vil ha noe rimelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2007 19.03.35 #3 av 8
Postet av: Rikky
Tja, hvis du får den veldig billig (type gibortpris) kan det jo være en ok inngangsbillett til hjemmekinoen. Bare vær oppmerksom på at dette er en gammel og relativt utdatert 4:3-projektor med veldig høyt støynivå, så en hvilken som helst hjemmekinoprojektor av noenlunde ny årgang vil nok være et bedre valg. Dette var sikkert en dyr projektor i sin tid, men nypris på en slik sak er irrelevant i forhold til dagens projektorer, hvis selger prøver å bruke det som argument.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2007 19.13.47 #4 av 8
Postet av: jonazjak
er snakk i 1000 kr jeg må gi for den... er det "gi-bort-pris" i dine øyner? så prisen på 12000 DK og 3400$ på nettet. Men dette hørtes ekstremt drøyt ut. Syns prosjektoren minner meg om sånne som man finner på skoler. Så sku tru den var billig.
~ jOnaZjAk ~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2007 22.45.41 #5 av 8
Postet av: Rikky
Har du mulighet til å se projektoren i action? Hvis du blir fornøyd med bildet og støynivået er jo for så vidt ikke 1000 kr så ille. Sjekk også hvor mange timer den har på pæra. Når den ryker er det bare å kaste projektoren.

Nyprisene du nevner er ikke drøye, husk at dette er en gammel projektor, og prisene den gang var veldig mye høyere enn de er nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2007 12.07.33 #6 av 8
Postet av: jonazjak
"Rikky" skrev:Sjekk også hvor mange timer den har på pæra. Når den ryker er det bare å kaste projektoren.


Jeg tror ikke selger vet hvor mange timer som har gått på pæra. Hvis dette er tilfellet er det altså kanskje ikke så bra kjøp? Du mener å kjøpe en ny projektor er billiger enn å kjøpe ny pære til denne gamle sånn ca??! 1000 kr er jo egentlig ikke mye men må jo kjøpe lerret også. Så for en fattig student kan dette kanskje være bortkastet penger?! :O
~ jOnaZjAk ~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2007 15.21.06 #7 av 8
Postet av: MindWaste
"jonazjak" skrev:
"Rikky" skrev:Sjekk også hvor mange timer den har på pæra. Når den ryker er det bare å kaste projektoren.


Jeg tror ikke selger vet hvor mange timer som har gått på pæra. Hvis dette er tilfellet er det altså kanskje ikke så bra kjøp? Du mener å kjøpe en ny projektor er billiger enn å kjøpe ny pære til denne gamle sånn ca??! 1000 kr er jo egentlig ikke mye men må jo kjøpe lerret også. Så for en fattig student kan dette kanskje være bortkastet penger?! :O


Antall timer på pæra skal man jo kunne se i menyen når projektor er på...
Om du gir 1000 kr for denne å pæra ryker, så kanskje det blir ett slit å få tak i ny pære. Hvis pæra i tillegg koster 2-4 lapper så kan du jo like så godt kjøpe en ny rimelig projektor eller evt en annen brukt projektor av nyere årgang. Det er fullt mulig å gjøre ett bruktkupp på projektorer nå til dags siden mange velger å oppgradere til full HD o.l. og må selge unna sine reltativt pent brukte projektorer
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 00.32.14 #8 av 8
Postet av: corrado
Har selv hatt en sånn projektor, og finner få vonde ord for å si det sånn. Bildekvaliteten er sylskarp, ennå jeg hadde av de aller rimeligste dvd-spillerne (merk hadde). Støyet er så som så, men hvem ser film på projektor utenlyd?? Plaget aldri meg
Men at det kun er 4:3 bilde er bare sprøyt! Det kan man velge i menyen. (for de som finner det?!?)
Pæren koster litt, men ingenting varer evig. Har nå en Epson emp tw1000, er ikke store forskjellen.
Løp å kjøp, sier jeg. ihvertfall hvis det er over 1000 timer igjen på pæren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar