Logo

37" px80 eller god 32"..?

Skriv et svar
04.03.2009 16.48.40 #1 av 8
Postet av: kamelon
Ja, da var dagen(endelig)komt da vår kjære 32" crt ryker ut av stuen :D
I den anledning må jeg rådføre meg med dere for å bli fornøyd med mitt nye tv-valg. I motsetning til en del andre er ikke jeg for "jo større jo bedre". Jeg har bestemt meg for maks 37". Har skjønnt at Panasonic px80 serien nesten er bankers, men siden ingen i Bergen(Lefdal, BMH, Elkjøp, Expert..) har denne hengende lenger har jeg ikke fått sett denne selv. Men etter å ha lest mange tester og pløyet gjennom internett virker denne som 1 valg. Men, er også åpen for forslag i 32"-klassen. Da blir det vel(gud forby)lcd. Noen som har forslag til gode 32" som er verdt å se på?
Fordelingen av tv-stunden er som følger:
60% tv(Canal digital hd pakken)
5% Dvd
35% Bluray

Håper på gode forslag/svar!All hjelp mottas med stor takk!!
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2009 06.19.49 #2 av 8
Postet av: geirh
Gå for PX80! Har denne tv'en selv i 37" og er ekstremt fornøyd! Har noe av samme bruksforholdet som du, og tv'en er bra rett uta av eska til alt du nevner. Kjøpte min på netshop.no, og det funket bra med halv frakt sammenlignet med komplett f.eks.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2009 12.18.27 #3 av 8
Postet av: kamelon
Takk for svar!
Men, etter å ha brukt formiddagen på tv-leit(selvfølgelig i arbeidstiden...)har jeg fått meg ett nytt 1 valg LG 32pg6000(plasma). Sammenlignet denne med et par lcd modeller fra phillips, samsung og panasonic. Såg reprisen av Blackburn-Everton på cd`s hd sending. Det første jeg reagerte på var gressmatten. På lcd-gjengen kunne en ikke se fargeforskjellene i gresset og det grønne fløt ut. Her hadde lg`en full kontroll. Blir litt sånn kjapt oppsummert dette siden "testen" min ikke er noe særlig hold i iogmed at de andre tvene kjørte butikkinstillinger og jeg fiklet meg fram til "min" instilling på lg`en..Etterslep eksisterte selvfølgelig heller ikke(noe antydning på et par andre), og sortnivået var ok. Det som var litt dumt når jeg testet sortnivået var at pio 5090 hang rett på siden :D . Ellers var det klare, gode og fine farger. Menyene virket også veldig lekre og brukervennligheten var på topp. Designet var også i en helt annen klasse enn de fleste som hang der(samsung hadde muligens noen lekrere modeller). Så dersom denne blir godkjennt i heimen er vi i boks, kjapt og enkelt :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2009 06.18.18 #4 av 8
Postet av: geirh
Ser du en del på fotball hadde jeg aldri vært i tvil om å velge plastma når du handler i denne enden av prisskalaen. Jeg ser sånn passelig med fotball, både i sd og hd kvalitet. Det er suverent mye bedre en noen lcd tv jeg har sett overhode!! Ikke se for mye på 5090 - du blir fort solgt :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2009 09.36.02 #5 av 8
Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til og hvor lang sitteavstand har du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2009 10.20.23 #6 av 8
Postet av: kamelon
Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til og hvor lang sitteavstand har du?


Hei, jeg endte faktisk(litt impulsivt)opp med 32" plasmaen til LG. Nærmeste sitteposisjon er 0,5m fra tv`en ser du, følte alt over 32 ble litt for heftig på denne avstanden :smile:
Ga 7500,- på min lokale Elkjøp. Fikk testet den litt ut igår og er foreløpig meget godt fornøyd. Det som litt kjapt ser ut som den sliter med er sortnivået. En annen snodig ting var en del hakking ved panoreringer fra bluray. Min bdp1500 er satt til 1080p/24 og ifølge specsa skal tv`en takle dette. Men må dette slåes på noen plass mon tro??Skal ellers prøve meg på litt dve-kalibrering ikveld.
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2009 11.45.47 #7 av 8
Gratulerer med ny TV! Da er det bare å prøve seg fram med innstillingene og sette på en kalibrerings-DVD å teste ut.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2009 22.00.43 #8 av 8
Postet av: kamelon
Tenkte bare å dele noen kjappe bilder av min nye tv for de som er interessert..
Et tidsskrift kalte forresten nylig 32"-klassen for "hytte-tv", så jeg er helt ute som har min i stuen :D
Er godt fornøyd, selv om midlertidige innbrenninger er såvidt synlig.



I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar