Logo

32” LCD TV for TV titting (antenne signaler)

Skriv et svar
28.11.2006 12.26.07 #1 av 2
Postet av: arctic
Den gamle TVen feiler (bruker 15 minutter på å få frem bildet...), og ny Tv skal anskaffes. Pga plasshensyn tenker vi å kjøpe en LCD, vi har plass til en 32”. Den skal brukes kun til å se på TV, og vi får TV signalene fra en konvensjonell antenne. Med andre ord, signal kvaliteten er ikke super-duper.

Jeg har lest meg frem til at slike signaler ikke er det beste å mate en LCD TV med, og er derfor på jakt etter modeller som er gode på nettopp slike signaler. Har lest en test på forbruker.no der JVC LT-32X70 kommer godt ut på dette (13000 kr). Jeg er interessert i å høre om noen har hørt om andre fabrikater og modeller som er gode på slike signaler. Og også om det er noen som har erfaringer med denne JVC en.

Videre har jeg lest at denne JVC modellen bare har analog tuner, og at digitale sendinger kan være igang i Norge utover i 2007. Det hørtes derfor ut som kun analog tuner var dumt. Men, så leste jeg også at de Tvene som leveres med digital tuner nå, ikke virker på det digitale systemet Norge kommer til å bruke. Dermed konkluderte jeg at så lenge jeg MÅ kjøpe TV nå så er ikke dette med manglende digital tuner et problem. Uansett hva jeg kjøper nå, så må jeg kjøpe en ekstern digital tuner når sendingene starter i Norge. Kan noen gi meg tilbakemelding på om jeg har forstått dette riktig?

Vi vurderer å på sikt skaffe en Media Center PC, som skal stå i et annet rom, for å samle musikk og filmer på. Vi må da ha en media extender for å få filmer derfra og inn på Tven. Legger dette noen føringer på spesifikasjoner Tven vi kjøper nå bør ha?

Jeg antar at det eneste jeg kan gjøre for å forbedre signalkvaliteten min er å skaffe meg parabol (kabel er ikke lagt i området). Parabol fremstår for meg som dyrt, siden det er årlige kostnader, og vi ikke ser særlig mye på TV. Dersom det er andre tiltak jeg kan sette i verk for å forbedre signalkvaliteten på TV signalene, er jeg takknemlig for tips!

På forhånd takk!
arctic
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 15.20.30 #2 av 2
Postet av: boly
I og med at du kjører analoge signaler, bør du legge i godt med kroner.
De rimelige har alt for dårlig billdebehandling til at du (jeg) blir fornøyd.

De to du har funnet er bra skjermer, men anbefaler og sjekke flere.

LG, Samsung, Panasonic og ikke minst Sony.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar