Skiboy
Aktiv
E-post
Ser at de annoneserer med at vi i Norge slipper å betale moms (20%), men det har seg vel slik at dette blir import og man må da fortolle og slikt?!?!
André
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
tror det er slik at den svenske momsen blir trukket fra, men du må betale den norske.
Mvh
Marius
morstra
Aktiv
E-post
Hei, jeg kjøpte akkuratt Pioneer PDP 435 HDE samt Pioneer DVR 920H fra InWareHouse i Sverige, jeg bestilte og betalte fra norsk bank på tirsdag morgen, svensk pris med fratrekk av 20%, dem ringte fra Tollpost Globe i Oslo onsdag, Tollpost fakset papirer til meg på jobb, så betalte jeg norsk moms 25%, og varene ble levert på døren torsdag ettermiddag,,, Meget godt fornøyd med både Plasma og DVD, HDMI er overlegent,,,, InWareHouse i Sverige kan anbefales meget sterkt,, Sum a Sumarum så var besparelsen ca kr. 10.000,- sett i forhold til norske priser, samt at den svenske kursen er lav,,
børner
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg har kjøpt subwoofer hos Fyndbörsen. Det er riktigt at de trækker fra de 20 % når du bestiller fra Norge. Den blev levert med DHL på døren og regningen på norsk moms (25%) kommer da i posten etter et par dager!
Kan varmt anbefales. Sparte selv 3500,- i forhold til om jeg hadde kjøpt den i Oslo!
Mikael
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
DU SPARER KRONER PÅ DET, MEN DU FÅR BARE 1ÅR GARANTI.......
INGEN REKLAMASJON....
Skiboy
Aktiv
E-post
Genialt
Takker så meget for feedback
Da er det bare å sette i gang med surfing og skrive ønskeliste etter hvert.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"Mikael" skrev:DU SPARER KRONER PÅ DET, MEN DU FÅR BARE 1ÅR GARANTI.......
INGEN REKLAMASJON....
Feil. Ved kjøp via nettbutikker innen EU/EØS har du samme rettigheter som kjøp i en norsk nettbutikk.
Det kan selvfølgelig by på mer jobb rundt en eventuell sak.
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html
Ehandelsloven er en fin ting
Mikael
E-post
"Typhoon7" skrev:"Mikael" skrev:DU SPARER KRONER PÅ DET, MEN DU FÅR BARE 1ÅR GARANTI.......
INGEN REKLAMASJON....
Feil. Ved kjøp via nettbutikker innen EU/EØS har du samme rettigheter som kjøp i en norsk nettbutikk.
Det kan selvfølgelig by på mer jobb rundt en eventuell sak.
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3639829.html
Ehandelsloven er en fin ting
Dette kunne ikke jeg, da er det jo helt greit å handle fra andre land, kan by på litt mere jobb, men....
RawKuz
Aktiv
E-post
hva er adressa til hjemmesiden til fyndbörsen ?
RawKuz
Aktiv
E-post
svinebeist
Aktiv
E-post
Vil det si at det ikke kommer flere kostnader enn dette? Hva med fortolling på varer for ca 30000 sek?
Oddemann
Aktiv
E-post
"svinebeist" skrev:Vil det si at det ikke kommer flere kostnader enn dette? Hva med fortolling på varer for ca 30000 sek?
hei
du kan jo bestille poste restante og hente det på postkontor i charlottenberg, det blit billigst
pnerbye
E-post
"svinebeist" skrev:Vil det si at det ikke kommer flere kostnader enn dette? Hva med fortolling på varer for ca 30000 sek?
Finnes ikke toll på receivere, dvd-spillere eller høyttalere. Må si jeg er litt usikker på TV-mottakere.
Når det på Fyndbörsen trekkes fra 20% så betyr det at den svenske mva'en er på 25%. 100+25%=125-20%=100.
Det du sparer penger på er prisen, og kursen. Frakt og spedisjonsgebyr kommer i tillegg. Fraktprisene finner du på Fyndbörsens hjemmesider, og spedisjonsgebyret er et eller annet sted rundt 400 tror jeg. Kanskje det står på DHL's hjemmesider.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200