Logo

1080 projektorvisning av Projection design

Skriv et svar
25.11.2005 08.43.35 #1 av 1
Postet av: kWern
Var på Projection Designs visning av deres prototype av projektoren som har hele 1920X1080 oppløsning igår, på HiFiklubben i Fredrikstad.

Projektoren bar selvfølgelig preg av å være tidlig i utviklingsfasen, - men fyttikatta for et bilde! Det ble vist demoer fra en Mediacenter PC, med filmklipp fra en Chevrolet reklame (1080i), Shrek 2 (1080i), Fifth Element (1080p) og en Formel 1 bane dokumentar (1080p). Bildet var barberbladskarpt!
Riktignok var bildet veldig flatt og lite dynamisk, da det ikke var noen form for irisfunksjon eller bildeprossesing (bildet gikk direkte inn på brikken, som vi ble forklart), og det sorte i bildet var vel mørkegrått på det beste. Viftene bråkte også en del, hele 7 stykker på full guffe, siden det ennå ikke er viftekontroll - projektoren har to lamper, så viftene trengs, vil jeg tenke meg. Likevel - dette er det råeste jeg har sett, og går den lokale THX-kinoen en høy gang! Jeg følte meg litt priviligert over å ha overvært verdens første 1080p DLP-prosjektor.

Utover viste de en noe lugeber amerikansk footballmatch med.... hva skal man kalle de.... babes! Tenk american football gear meets lingerie...

Ellers var det noen gode tilbud på 'Klubben, Toshiba MT-200 til 8998,-, og Action Model One MkII til 18999,- tror jeg det var. De viste også Action Model Two, med 720p oppløsning. En ny utgave i et lite lekkert magnesiumskarrosseri, som var meget stille, og som ga et knall bilde. Prisen skulle bli noe slikt som 28000,-. Denne står høyt på ønskelista mi...

Skriver litt mer senere. Er det noen som lurer på noe, så kan jeg kanskje svare også...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar