Logo

ødelagt vifte i surroundreceiver??

Skriv et svar
25.03.2008 16.03.40 #1 av 2
Postet av: Mr Sunny
Jeg har vært vekk ifra min surround receiver NAD T753 noen dager, pg.av påskeferie. Den har dermed vært slått helt av i 3 dager.
Og stua der den er plassert i, har det vært kald som bare det.

Da jeg kom hjem og slo på min NAD surround receiver, bråket viftene vanvittig høyt, det var som om de sleit med å gå rundt, eller om noe satt fast. Jeg vet viftene støyer fra før av, men dette var noe helt annet.
Dette var bråk, og de hørtes ut som noe var galt. Men etter ca 10 minutter stoppet bråkingen og viftene begynte bare å "støye" som før, som de skal.

Men mitt spørsmål er, er det noe veldig galt med viftene? Har de på en måte blitt "sittende litt fast"? og brukt litt tid på å komme ordtlig igang igjen? dermed årsak til bråkingen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2008 12.10.53 #2 av 2
Postet av: AV-Marius
Hei.
Det kan høre ut som om kulelagerene i vifta sliter litt. Når det er kaldt vil fettet i lageret bli hardt og et allerede slitent lager, kan da låse seg helt. Jeg anbefaler at du bytter vifte, men sjekk først at vifta ikke er full av "dritt" og fremmedlegemer. Viftebytte er en smal sak å utføre selv i de fleste recivere. Sjekk ut hva Elfa har å tilby. Meget mulig at du finner en identisk vifte.
Lykke til.
http://www.elfa.se
The Terminator - BNC Terminator
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar