Logo

Ødelagt pære, eller...?

Skriv et svar
05.05.2007 17.25.33 #1 av 4
Postet av: nuud
Fikk meg en kjedelig overraskelse tidligere i dag. Satt å se på film og plutselig uten noe som helst forvarsel forsvant bildet. På pj lyste indikasjonslampen for ødelagt pære. Jeg lot pj være i fred en halv times tid, hvor den på et tidspunkt gikk tilbake til normal stand-by modus. Da slo jeg av hovedstrømsbryteren og lot den henge et par timer. Skrudde på strøm og forsøkte å starte pj, og det gjorde den jammen. Er litt forvirret nå, hva i all verden er det som skjer?

Håper noen kan gi meg en forklaring på hva dette kan være. Hva jeg eventuelt må gjøre videre, har fortsatt pæregaranti på pj.

Tekniske data pj:
Benq PE8720
ca 400-425 driftstimer

\\Rolf Even
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2007 10.37.59 #2 av 4
Postet av: nuud
By the elders!

I går skjedde samme greia igjen. Men denne gang skrudde jeg på pj rett etter at den var gått i standby-modus, og selvfølgelig, alt virket som det skulle igjen.

Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre videre? Kan jo ikke ha en pj som slår seg av når den selv vil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2007 14.14.08 #3 av 4
Postet av: Blueflame
Den går ikke varm da?

Varmt i været nå og blir varmere inne også. Blir gjerne ekstra varmt opp under taket der jeg tipper du har din hengende.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2007 18.35.55 #4 av 4
Postet av: nuud
Næh, tviler på at det er varme som gjør det. Bor i Trøndelag, og det er ikke akkurat sommertemperatur her ennå. Pj er takmontert ja, men pga sær offset på denne pj henger den langt ned fra taket, ca 1 meter. Det er også minimum 1 meter luft på alle sider av pj. I tillegg er det en egen indikasjonslampe for temperatur. Tviler som sagt på at det er dette som gjør pj min rar, men takk for forslaget :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar