Logo

Årets LCD (EISA)

Skriv et svar
22.09.2005 06.22.15 #1 av 32
Postet av: TedN
Jeg ser at svenske nettbutikker har begynt å "selge" Samsung LE-40M61BX (se http://www.prisjakt.nu). Foreløpig ligger prisene på 29K SEK og estimert leveringstid ca midt i oktober.

Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen mellom denne og LE-40R51 (fra den cheesy TV-reklamen) annet enn at "dynamisk kontrast" er 5000:1 mot 3000:1 på R51.

Hadde vært moro å se en test av denne mot Sonys V-serie og andre utfordrere i stor LCD-klassen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 20.28.31 #2 av 32
Postet av: inquisito
"TedN" skrev:Jeg ser at svenske nettbutikker har begynt å "selge" Samsung LE-40M61BX (se http://www.prisjakt.nu). Foreløpig ligger prisene på 29K SEK og estimert leveringstid ca midt i oktober.

Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen mellom denne og LE-40R51 (fra den cheesy TV-reklamen) annet enn at "dynamisk kontrast" er 5000:1 mot 3000:1 på R51.

Hadde vært moro å se en test av denne mot Sonys V-serie og andre utfordrere i stor LCD-klassen...
8)

Jeg har faktisk bestillt den Tv en! Skal bli levert i midten av oktober. Forskjellen mellom den og r51 er hovedsaklig bedre innsynsvinkel (178 grader i motsetning til 170). Den skal ha bedre bildebehandlingskrets dvs. den takler dårlig signal kvalitet bedre. Og den skal ha bedre farge og kontrast egenskaper (faktisk dobbelt så mange fargenyanser?). Tror denne blir bra, ser mye bedre ut enn r51 også :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 07.47.28 #3 av 32
Postet av: TedN
"inquisito" skrev:
"TedN" skrev:Jeg ser at svenske nettbutikker har begynt å "selge" Samsung LE-40M61BX (se http://www.prisjakt.nu). Foreløpig ligger prisene på 29K SEK og estimert leveringstid ca midt i oktober.

Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen mellom denne og LE-40R51 (fra den cheesy TV-reklamen) annet enn at "dynamisk kontrast" er 5000:1 mot 3000:1 på R51.

Hadde vært moro å se en test av denne mot Sonys V-serie og andre utfordrere i stor LCD-klassen...
8)

Jeg har faktisk bestillt den Tv en! Skal bli levert i midten av oktober. Forskjellen mellom den og r51 er hovedsaklig bedre innsynsvinkel (178 grader i motsetning til 170). Den skal ha bedre bildebehandlingskrets dvs. den takler dårlig signal kvalitet bedre. Og den skal ha bedre farge og kontrast egenskaper (faktisk dobbelt så mange fargenyanser?). Tror denne blir bra, ser mye bedre ut enn r51 også :-)


Gratulerer! Den ser utrolig fet ut. :D

Håper du klarer å rive deg vekk og dele noen erfaringer med oss etter at du har fått den i hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 08.18.19 #4 av 32
Postet av: inquisito
Gleder meg som et barn! Skal gi feedback når den er i hus :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 07.08.25 #5 av 32
Postet av: Geoje
Vet dere om denne modellen kommer med multi-system, altså både PAL/SECAM/NTSC tuner?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 07.30.37 #6 av 32
Postet av: Rune
Jeg vil anta den ikke har NTSC tuner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 09.53.09 #7 av 32
Postet av: inquisito
"TedN" skrev:
"inquisito" skrev:
"TedN" skrev:Jeg ser at svenske nettbutikker har begynt å "selge" Samsung LE-40M61BX (se http://www.prisjakt.nu). Foreløpig ligger prisene på 29K SEK og estimert leveringstid ca midt i oktober.

Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen mellom denne og LE-40R51 (fra den cheesy TV-reklamen) annet enn at "dynamisk kontrast" er 5000:1 mot 3000:1 på R51.

Hadde vært moro å se en test av denne mot Sonys V-serie og andre utfordrere i stor LCD-klassen...
8)

Jeg har faktisk bestillt den Tv en! Skal bli levert i midten av oktober. Forskjellen mellom den og r51 er hovedsaklig bedre innsynsvinkel (178 grader i motsetning til 170). Den skal ha bedre bildebehandlingskrets dvs. den takler dårlig signal kvalitet bedre. Og den skal ha bedre farge og kontrast egenskaper (faktisk dobbelt så mange fargenyanser?). Tror denne blir bra, ser mye bedre ut enn r51 også :-)


Gratulerer! Den ser utrolig fet ut. :D

Håper du klarer å rive deg vekk og dele noen erfaringer med oss etter at du har fått den i hus.


Endelig! Fikk tv'en levert av DHL direkte fra Samsung i går! Har ikke fått testet den med HDMI eller kompositt ennå, men må si Tv-tuner biten var hakket bedre enn jeg trodde (selv om jeg hovedsaklig bruker digital kabel tuner). Pc signaler går som en drøm, det eneste negative er med PC inn delen er at det er vanskelig å tone ned fargene (riktignok så har jeg ikke giddet å lese allt for mye i manualen ennå ;-) )
Svartnivå og kontrast er bra og jeg er veldig fornøyd med Tv'en til nå i hvert fall.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 00.29.07 #8 av 32
Postet av: Ken
Kjører selv en Sony KLV-V40 og har testet mye med PC. Har også tatt skjermdump for å teste sortnivå etc. Lager en egen tråd på det, og gjerne sett opp noen tester, så kan vi sammenligne flere skjermer (f.eks skjermdump fra samme film etc... bare å fyre løs)

mvh
Ken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2005 18.59.45 #9 av 32
Postet av: fredrikml
Har du testet tilkobling av htpc fra dvi-hdmi inngangen? Klarer du da å kjøre full oppløsning på 1366x768 via dvi?

Ringte og spurte samsung om dette var mulig på LE40R51B og de kunne ikke svare på det!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 11.00.38 #10 av 32
Postet av: inquisito
"fredrikml" skrev:Har du testet tilkobling av htpc fra dvi-hdmi inngangen? Klarer du da å kjøre full oppløsning på 1366x768 via dvi?

Ringte og spurte samsung om dette var mulig på LE40R51B og de kunne ikke svare på det!!


Kjører media portal via en laptop som ikke har Dvi så jeg har ikke testet det ennå dessverre. Skal se om jeg ikke kan sette inn serveren i stua for å teste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 21.34.15 #11 av 32
Postet av: Potetgullmannen
"fredrikml" skrev:Har du testet tilkobling av htpc fra dvi-hdmi inngangen? Klarer du da å kjøre full oppløsning på 1366x768 via dvi?

Ringte og spurte samsung om dette var mulig på LE40R51B og de kunne ikke svare på det!!


Jeg har bestilt meg LE40M61 nå og har derfor lastet ned manualen fra Samsungs internettsider for å lese litt. I følge manualen støtter ikke HDMI porten på TV'n pc funksjon. Max oppløsning og den som er native for TV'n oppgis å være 1360x768 (ikke 1366 av en heller annen grunn) over VGA koblingen.

EDIT: Jeg lastet ned manualen til LE40R51B bare for å sjekke den også, men det står akkurat det samme i den. Ingen PC funksjon via HDMI koblingen, PC tilkobles VGA.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 08.45.29 #12 av 32
Postet av: sollie
Når regner du med å få den i hus(lang levering?) og hvor mye måtte du ut med?
Jeg har fått en god pris på en euronics sjappe i buskerud, nesten for godt til å være sann egentlig når/i forhold til klubben'' hadde 33k på nettsiden sin i går.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 12.19.40 #13 av 32
Postet av: skjesp
Kan du si hvilken Euronics butikk og til hvilken pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 13.35.16 #14 av 32
Postet av: sollie
hehe. 24995 euronics/ok elektro i krokstadelva.Har sjekka 3 ganger at det ikke er 51 modellen han surrer med...
Tar de ikke inn til butikk bare på bestilling.
Er .. langt i fra å bestille, men har lyst til å se den i action først..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 14.01.13 #15 av 32
Postet av: skjesp
Hørte med Euronics ved bybrua. Der sier de 27 tusen og et eller annet, sikkert 990. De har to stykker i bestilling.

24995 høres merkelig billig ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar